Mados psichologė sukūrė „4321“ taisyklę, kuri padeda išsirinkti geriausius drabužius

Autorius
Silvija Vaidogaitė

Gruodis – kaip braškė po saldaus morenginio pyragėlio, kaip paskutinis šiurpuliukus keliančio muzikinio kūrinio akordas. Muzika šį mėnesį tikrai skambės, o mes tikrai šoksime. Ar tai darysime draugų namuose, mieste, ar privačiame vakarėlyje, žinome tikrai, kad reikės apsirengti, ir, greičiausiai, ne bet ką.

„O kodėl ne bet ką?“ – sėdžiu dabar ir klausiu savęs. Niekada nebuvau susimąsčiusi, kodėl mes ruošiamės, puošiamės, gražinamės; kodėl negalime tiesiog ateiti kasdieniu savimi ir garsiai pareikšti: „Štai aš! Visu savo natūralumu.“

Jei jums irgi smalsu, dėl kokių, rodos, „savaime suprantamų“ priežasčių negalite įsivaizduoti savęs, žengiančios į elegantišką vakarėlį su pižama, pasigilinkime drauge.

Pagarba vakarėlio organizatoriams ir bendrai nuotaikai tikriausiai būtų pirmoji ir svariausia priežastis. Dėvėdamos aprangą, atitinkančią nustatytą aprangos kodą arba puošnumo lygį, išreiškiame įvertinimą vakarėlio šeimininkų pastangoms bei prisidedame prie atmosferos sukūrimo.

Tai veda prie antrosios priežasties – socialinių normų. Aprangos kodai yra taikomi daugumoje kultūrų. Todėl, kad ir kur būtume, jie padeda pritapti, sukuria priklausymo ir bendrystės jausmą. Jei čia išlenda ir jūsų vidinė maištautoja su pasisakymu „Bet juk aš ir nenoriu pritapti, aš – išskirtinė!“, eikime prie trečiosios priežasties.

Pasipuošusios drabužiais ir aksesuarais, kurie ne tik atspindi mūsų asmenybę, bet ir pataiko į vakarėlio toną, jaučiamės gerai ir sulaukiame pripažinimo. Tai sustiprina pasitikėjimą savimi ir palengvina bendravimą su aplinkiniais vakarėlio metu.

Kad ir kokioje individualistinėje visuomenėje šiuo metu gyvename, negalime paneigti, kad aplinka daro mums bent šiokią tokią įtaką. Gatvės jau pasipuošusios dekoracijomis, languose jaukiai dega lemputės, miesto restoranuose oras virto šventiniu deguonimi – tai kaipgi neužsimanysi to žėrinčio švarko ant į taktą jau judančių pečių?

Tas noras pirmiausia mus nuveda į spintą. Jei ten niekas nesužavi, tada į parduotuves, butikus ar vintažo oazes. Kad proga apsipirkti keltų džiaugsmą ir neprivestų prie krizės, vadinamos „tiek daug visko prisipirkau, bet apsirengti neturiu ką“, tą daryti reikėtų sąmoningai. Mados psichologė Shakaila Forbes-Bell sukūrė „4321“ taisyklę, kuri man pasirodė labai naudinga.

Reklama

Ketveri metai

Prieš nuspręsdami ką nors pirkti pagalvokite, ar tai dėvėsite po ketverių metų; ar tai tiks ateities jūsų versijai.

Trys deriniai arba progos

Jei negalite įsivaizduoti bent trijų derinių su jūsų perkama aprangos detale arba bent trijų progų, kurioms galėsite ją dėvėti, tuomet ji nebus ilgaamžė.

Du gilūs įkvėpimai

Naujų daiktų pirkimas sukelia dopaminą ir adrenaliną – tai priverčia prarasti koncentraciją. Įkvėpkite per nosį ir iškvėpkite per burną du kartus, kad nuramintumėte nervų sistemą ir padarytumėte sąmoningą sprendimą.

Viena naktis

Ar apsipirkinėjate gyvai, ar internetu, prieš traukdamos iš piniginės kortelę leiskite sau vieną naktį pabūti su ta mintimi. Gali būti, kad kitą rytą ta suknelė nebeatrodys tokia kerinti. Na, o jei vis dėlto nenustosite apie ją galvoti, vadinasi, ji tikrai verta tapti jūsų garderobo dalimi.

Išskleisti
x