„Kai turi svajonę, kurios nuosekliai sieki, vieną dieną atsigręžusi pamatai, kad joje jau gyveni“, – sako bene populiariausio lietuviško kosmetikos ženklo „Math Scientific“ įkūrėja Marija Valaitė.
Kas Jus atvedė į grožio pasaulį? Turėjote konkrečią svajonę ar viskas įvyko natūraliai?
Tiesą sakant, jau studijų laikais norėjau turėti verslą ir sukurti produktą, kuris pagerintų tiek mano pačios, tiek kitų žmonių kasdienybę. Atsimenu tėčio žodžius, kai apie tai su juo kalbėdavome: „Kas dirbs, jei visi bus verslininkai.“ Ir galvojau, gal jis teisus… Aš, paprasta mergaitė iš mažo miestelio, svajoju apie pokyčius kitų žmonių gyvenime? Gal tikrai ambicijos per didelės. Bet viduje vis tiek degė ugnis ir neleido išklysti iš kelio, kuris man buvo skirtas.
O grožio srityje atsiradau tada, kai karjeros pradžioje gavau pasiūlymą konsultuoti keletą verslų, veikiančių grožio ir sveikatingumo srityse. Padėjau jiems tapti žinomiems, augti greitai ir užtikrintai. Tuo metu turėjau galimybę bendrauti su tūkstančiais moterų įvairiuose renginiuose ir parodose, išgirsti jų lūkesčius odos būklei ir kosmetikos produktams. Kadangi nuolat mąstau tiek kūrybiškai, tiek analitiškai, supratau, kad čia slypi galimybė sukurti naujos kartos, mokslu pagrįstus produktus, kurie būtų ne tik tikslingi ir efektyvūs, bet ir saugūs.
Siekiau suteikti moterims ne tuščią pažadą, o realų pokytį ir komforto jausmą. Būtent to aš norėjau ir pati. Jaustis gerai savo odoje. Dabar, žvelgdama į pradžią, sakyčiau, kad MATH gimė iš asmeninės aistros mokslui ir noro sujungti jį su odos priežiūra.


O iš kur ta aistra mokslui?
Iš mokytojų, vėliau dėstytojų ir, galiausiai, pačių mokslininkų, su kuriais dirbu iki šiol. Vaikystėje dėl atsitiktinumo, o vėliau – dėl sąmoningo pasirinkimo buvau apsupta žmonių, kuriuos laikiau autoritetais. Man patiko stebėti, kaip jie dirba, mąsto, dalijasi žiniomis ir padeda kitiems tobulėti, spręsti sudėtingus uždavinius, kurti inovacijas. Labai norėjau būti tokia kaip jie, o kai turi svajonę, kurios nuosekliai sieki, vieną dieną atsigręžusi pamatai, kad joje jau gyveni.
Kas Jums svarbu kuriant kosmetiką? Kokiomis vertybėmis vadovaujatės?
Autentika, tvarumas ir sąžiningumas. Vertinu minimalistinį požiūrį, esu už švarias formules, kuriose kiekvienas ingredientas atlieka reikšmingą funkciją. Man svarbu, kad produktai būtų apgalvoti ir saugiai bei efektyviai spręstų odos problemas. Tikiu, kad būtent tada auga žmonių pasitikėjimas ir lojalumas. Tokia veikla man turi prasmės, nes kuria teigiamą pokytį, suteikia džiaugsmo, klientams lieka bent vienu rūpesčiu mažiau. Man tai labai svarbus verslo elementas.
Ar Lietuva palanki kosmetikos gamybai, ar, atvirkščiai – kupina barjerų?
Gyvenant ir kuriant Lietuvoje, lengviau kontroliuoti kokybę, būti arčiau kiekvieno kūrybos etapo. Nors turbūt, paklausta to paties klausimo dar prieš penkerius metus, būčiau atsakiusi, kad dirbant su užsienio gamyklomis atsiveria platesnės inovacijų galimybės, didesnės apimtys ir spartesnis tempas, tačiau šiandien tokio atotrūkio nebejaučiu. Lietuva, nors ir maža šalis, gausi ambicingų žmonių. Galiu tik pasidžiaugti, kad čia veikiančios gamyklos jau kuris laikas puikiai patenkina net ir tarptautinių klientų poreikius.
O kokie yra lietuviškos kosmetikos privalumai ir trūkumai, palyginti su užsienietiška? Ar lietuviška kosmetika gali konkuruoti su pasauliniais ženklais?
Lietuviška kosmetika pasižymi autentika ir, dažnu atveju, išgryninta formulių bei komunikacijos kryptimi – organika, ekologija, natūralumas, mokslinis pagrįstumas. Didelį svorį turi ir „namų rinkos“ faktorius, nes žmonės vertina vietinį, savų žmonių sukurtą gaminį.
Kalbant apie trūkumus, vietos tobulėjimui, žinoma, visuomet yra. Vien jau dėl nuolat vykstančios mokslo pažangos negalime sustoti. Lietuvoje tik palyginti neseniai pradėjo augti kosmetikos formulavimo ir gamybos specialistų karta, tad manau, kad mes kol kas labiau vejamės tendencijas, o ne patys jas kuriame. Bet tikiu, kad viskas su laiku. Aš labiau linkusi įžvelgti galimybes, o ne trūkumus.
Vertinant iš produktų kokybės ir mano asmeninės verslo vystymo patirties, net nesumirksėjusi galiu pasakyti, kad Lietuvoje yra sukurtų tokių prekių ženklų, kurie drąsiai gali konkuruoti su pasauliniais.


Ar jaučiate konkurenciją iš kitų kosmetikos gamintojų?
Konkurencija visuomet buvo ir bus, toks tas verslo pasaulis, bet mes nuo pat pirmos dienos nuosekliai orientavomės į vartotojus, jų poreikių patenkinimą, jų troškimą džiaugtis sveika ir švytinčia oda, o ne į konkurentų veiksmus. Neabejoju, kad vietos po saule užteks visiems.
Kaip Jūs kuriate naujus produktus? Analizuojate rinką, tendencijas, vartotojų poreikius? O gal pasitelkiate moterišką intuiciją?
Esu įsitikinusi, kad kiekvienas kosmetikos produktas turi atlikti konkrečią funkciją, spręsti konkrečią problemą. Tai išsigryninti svarbu dar prieš kūrybinį procesą. Intuicija šioje verslo dalyje retai turi reikšmės. Sprendimas dažniausiai prasideda nuo vartotojų poreikių ir rinkos analizės ir iš tarptautinių grožio industrijos konferencijų parsivežtų idėjų aptarimo su komanda ir bendruomene. Paprastai tariant, tai, kas aktualu vartotojams, aktualu ir mums, gamintojams.
Su kokiais didžiausiais iššūkiais susiduriate?
Švarias formules sunkiau stabilizuoti, išsaugoti tinkamą atsparumo lygį bakterijoms, tad kuriant tokius produktus reikia tikrai gerų specialistų, inovatyvių ingredientų ir sumanumo. Į kosmetikos gaminius nesinori dėti papildomų agresyvių ingredientų vien dėl vaizdo ar kvapo, jie neturi jokios naudos odai. Kitas iššūkis – kvapai. Nelengva sukurti subtilaus, neutralaus kvapo ar visai bekvapius produktus, be to, vartotojai labai pripratę prie kvepiančių priemonių, nors odai tai netinka.


Visuomet pasisakėte už išgrynintas formules ir minimalų kosmetikos krepšelį, kodėl? Kokios priemonės yra Jūsų pačios krepšelio „must“?
Nemėgstu „sumuštinio“ ant odos. Mano filosofija – kuo mažiau sluoksnių, kuo mažiau ingredientų – tuo saugiau. Odai tikrai naudingiau, kai ji papildoma tik reikiamomis medžiagomis, o ne verčiama „gintis“ nuo ingredientų šoko.
Mano kosmetikos krepšelyje – MATH giliai poras valantis prausiklis, kuris išvalo poras, suminkština odą ir paruošia ją kitam priežiūros žingsniui. O jį žengiu su matizuojamuoju, stipriai drėkinančiu „Skin balance“ serumu. Naudoju šiuos du produktus jau penkerius metus ir oda tikrai atrodo ir jaučiasi sveika.
Kokiu sukurtu produktu Jūs didžiuojatės labiausiai?
Minėtu prausikliu. Ne tik dėl to, kad man pačiai jis tinka. Žinau, kad šimtams tūkstančių klientų jis jau padėjo pasirūpinti oda, pagerinti jos būklę. Tai – vienas iš pirmųjų mūsų produktų, kurio formulė turi patentą dėl inovatyvumo ir efektyvumo. Jį kūrėme su didele meile ir ambicija subalansuoti stiprų efektą su bekompromisiu saugumu. Lengva nebuvo, testavome šimtus versijų, bet buvo verta.
Kokius tikslus sau keliate ateičiai? Kokį kosmetikos produktą dar svajojate sukurti?
Su MATH jaučiuosi padariusi viską, ką norėjau padaryti veido odos priežiūros srityje, – sukūrėme efektyvią, minimalistinę, daugelio poreikius patenkinančią mokslinę rutiną, kuri veikia. Belieka džiaugtis ir puoselėti šį prekės ženklą. O labai netolimoje ateityje esu suplanavusi pristatyti dar du naujus savo prekės ženklus: kūno priežiūros priemones ir prietaisą, padedantį valdyti stresą bei nerimą.