Tik „ELLE Lithuania“ – internetą sprogdinanti V. Lipovetsky: „Mano vaikai neturi savo telefonų“

Autorius
Ugnė Mingėlaitė
Nuotraukos
Juan Hernandez

Itin sėkminga karjera mados industrijoje, nuo populiarumo sprogstantys socialiniai tinklai ir iš to gimęs didelis tarptautinis verslas – taip atrodo Majamyje gyvenančios nuomonės formuotojos, entreprenerės, verslininkės Valerios Lipovetsky kasdienybė šiandien. Be viso to, ji yra ir mama, žmona. Kaip atrodė jos kelias, kodėl jį pasirinko ir kur toliau jis ves, Valeria pasakoja išskirtiniame interviu „ELLE Lithuania“.

Susikūrei įspūdingą tarptautinės mados nuomonės formuotojos karjerą, turi auditorijos kone visame pasaulyje. Papasakok, kaip viskas prasidėjo.

Mano kelionė mados industrijoje prasidėjo tada, kai man buvo penkiolika, tuomet gyvenau Izraelyje. Kartą mama man pasiūlė pasikalbėti su ten įsikūrusia modelių agentūra. Šis žingsnis mane nuvedė iki darbo su agentūra „Elite Models“. Būtent ji man atvėrė duris į platųjį pasaulį. Šis laikotarpis buvo nuostabus: keliavau aplink pasaulį, pati užsidirbau pinigų ir iš labai arti gavau pirmąsias žinias apie mados ir grožio industrijas. Nuo to laiko žinojau, kad vienu ar kitu atveju noriu visuomet būti susijusi su šiuo pasauliu.

Kada supratai, kad esi žinoma ir įtakinga mados pasaulio asmenybė?

Nepasakyčiau, kad toks momentas išvis buvo. Didžiausias ir svarbiausias mano karjeros posūkis buvo tuomet, kai prekių ženklai, su kuriais svajodavau dirbti, pavyzdžiui, „Christian Dior“ ar „Chanel“, į mane kreipėsi su noru bendradarbiauti. Buvo neįtikėtinai malonu, kad prekių ženklai, turintys tiek metų istorijos bei padarę tokią didelę įtaką visai mados industrijai, norėjo išgirsti mano kūrybines idėjas. Tą akimirką, kai suvokiau, kad įžengiau į naują savo gyvenimo etapą, ėmiau jausti be proto didelį dėkingumą. Mano vizija ir balsas buvo iš tikrųjų svarbūs.

Kai atsidūriau viešumoje ir tapau matoma, teko mokytis gyventi kitaip – toks gyvenimas man nebuvo „natūralus“. Žinoma, modelio darbas man padėjo stoti akistaton su nepasitikėjimu savimi. Buvau jauna, naivi ir kukli mergaitė, kuri nesijautė patogiai ir drąsiai kaip modelis. Modelio darbas man nebūtinai padėjo tuos kompleksus įveikti, bet, be abejonės, padėjo mesti jiems iššūkį ir tiesiog juos įgalinti.

Kai mano karjera pasisuko turinio kūrėjos link, vis dar gyvenau ir galynėjausi su savo kompleksais, kurių turėjau, kai man buvo dvidešimt. Tuomet pajutau norą įveikti visus mano kelyje pasitaikančius barjerus ir bristi tolyn iš savo komforto zonos. Pastarieji aštuoneri metai tapo mano augimo ir savęs pažinimo kelione. Šiandien jau galiu pasakyti, kad pasiekiau gyvenimo etapą, kuriame pasitikiu savimi ir jaučiuosi gerai „savo kailyje“. Nebebandau būti kažkuo tik dėl to, kad kažkam labiau tikčiau.

Ar manai, kad visuomet ir turėsi tokį pat atsidavimą karjerai socialiniuose tinkluose, kurį turėjai iki dabar?

Taip. Dalykai ir sritys, kurios man įdomios, yra labai susiję su bendruomenėmis bei istorijos pasakojimu, kūrimu. O socialiniuose tinkluose būtent šie dalykai ir sudaro pagrindą. Aš labai nuoširdžiai mėgstu kasdien bendrauti ir susijungti su bendruomene, kurią pati subūriau savo platformose. Man patinka dalytis savo kasdienybe, asmeniniais išgyvenimais, jausmais, mintimis, požiūriais. Socialiniai tinklai, žinant jų dinamiką, keičiasi nuolat ir labai greitai. Tai reiškia, kad laikui bėgant socialiniuose tinkluose vis tiek galėsiu būti savimi. Maža to, socialinių tinklų man suteiktos galimybės dirbti su įvairiais įdomiais prekių ženklais mane išpildo kaip žmogų. Aš nuoširdžiai mėgaujuosi kiekviena man suteikta galimybe šioje kelionėje, kurią noriu ir toliau tęsti.

Socialiniai tinklai tau davė ir galimybę kalbėti kitomis, tau aktualiomis temomis: apie motinystę, karjerą, asmeninį augimą, moteriškumą. Kodėl nusprendei apie jas kalbėti, kai jau buvai tokia sėkminga mados srityje?

Mada yra tik vienas iš mano veidų. Turime pripažinti, kad kiekvienas turime skirtingas savo versijas ir daugybę kitų „veidų“. Tad tam, kad būčiau sėkminga turinio kūrėja, tiesiog jaučiau, jog turiu išsiplėsti ir imti kalbėti temomis, kurias norėjo girdėti mano auditorija. Tai, kad apžvelgiu motinystės, karjeros, asmeninio augimo temas, man padeda auditorijai parodyti ir kitas mano gyvenimo sritis ar dalykus, kurie man svarbūs ir įdomūs. O man tai leidžia savo kūrybingumui suteikti naujų spalvų ir dar artimiau susipažinti, susidraugauti su savo sekėjais.

Aš pati užaugau apsupta bendruomenės, man padėjo žinojimas, kad kiekvienas mūsų išgyvena panašias problemas ir laimėjimus. Tad ir savo socialinių tinklų bendruomenei jaučiuosi labiau kaip vyresnioji sesė, o ne nuomonės formuotoja. Juk būtent šis vaidmuo yra toks, į kurį lygiuojiesi, semiesi įkvėpimo ir paramos, ir ji visada buvo svarbi man pačiai. Ir nors mada visada buvo ir išliks pagrindine mano aistra, man atrodo, itin svarbu savo platformą naudoti ir gerokai platesnėms temoms.

Šiandien internete egzistuoja nemažai tinklalaidžių. Kas tave įkvėpė pradėti savąją?

Mano kelionė su tinklalaide prasidėjo prieš trejus metus. Iš pradžių maniau, kad kadangi dabar kiekvienas turi savo tinklalaidę, aš irgi noriu ją pradėti. Tačiau įrašiusi kelis epizodus supratau, kad visiškai nesu sau atsakiusi, kodėl jį pradėjau. Iki pat 2023-iųjų dar nežinojau, kokią tiksliai žinutę ir vertę mano tinklalaidė turi nešti klausytojams. Būtent šios mintys mane atvedė prie „Not Alone“ tinklalaidės sukūrimo. Supratau, kad turiu balsą ir unikalią gyvenimo perspektyvą, kuria galiu pasidalyti su savo auditorija.

„Not Alone“ man tapo platforma, leidžiančia išplėsti turinį, kuriuo jau ir taip dalijausi savo socialiniuose tinkluose. Turėjau vietą eiti gilyn į temas, kurios man yra nuoširdžiai įdomios. Ir nors „TikTok“ ar „Instagram“ platformos man leidžia užmegzti „greitą“ ryšį su žmonėmis iš viso pasaulio, jose negaliu iki galo kalbėti ir aptarti kitų temų. Tinklalaidėje sukūriau vietą, kurioje žmonės gali jaustis saugūs, suprasti ir būti ne vieni su savo problemomis. Žinau, koks izoliuojantis jausmas moterį gali apimti, kai ji eina ir kuria modernų gyvenimą: nuo tapimo mama ar žmona iki savo identiteto paieškų.

Turbūt šio klausimo sulauki neretai: kaip balansuoji tarp tokios didelės karjeros ir buvimo trijų vaikų mama?

Taip, tai dažnas klausimas. Bet jis aktualus ne tik man, kiekvienai moteriai. Kai kas man visgi suteikia stabilumo ir pasitikėjimo – tai balansas, kuris atsirado per laiką. Dabar nebesiekiu tobulumo, labiau noriu adaptuotis prie nuolat besikeičiančios dinamikos.

Balansas man yra buvimas intuityviai ir gebėjimas sujungti savo vidinę „aš“ su išorine. Šis būdas man padeda nuspręsti, kada fokusuotis į darbą, kada į šeimą ar laiką sau. Tiesa, yra viena būtina sąlyga, kad tai veiktų, – turiu palaikyti aktyvią ir atvirą komunikaciją su vaikais, pasakoti, kokius darbus dabar darau, kokius šeimos planus turime. Jie supranta, kad net jeigu mano vyras Gary ar aš kurį nors momentą neturime laiko, mes visada būsime šalia, kai jiems reikės mūsų dėmesio.

Nuolat stengiuosi sau priminti, kad man pakanka daryti tai, ką galiu geriausio, nelipu sau per galvą. Mano vaikai vertina laiką, praleistą kartu, jie garsiai pasako, ko nori, – tai padeda mums palaikyti stiprų ryšį.

Anksčiau esi užsiminusi, kokia svarbi tau tavo šeima. Gal gali papasakoti apie savo šeimos tradicijas ar momentus, kurie tau yra itin reikšmingi?

Aš labai vertinu ir mėgstu mūsų ryto rutiną. Kasryt keliuosi anksti, apie šeštą valandą ryto, pasportuoju, kad po septynių penkiolika jau galėčiau pusryčiauti su vaikais. Noriu leisti su jais laiką prieš jiems einant į mokyklą. Vakarienė mums taip pat itin svarbi. Penktadieniais dažnai valgome šabo vakarienę – tai yra žydiška tradicija, kuri mums leidžia susirinkti visiems kartu, pasidalyti savo išgyvenimais ir kokybiškai praleisti laiką kartu. Kita mėgstama tradicija – šeimos filmų vakarai. Jų metu visi atsipalaiduojame ir tiesiog mėgaujamės šeimos draugija.

Kokias vertybes bandai įskiepyti savo vaikams socialinių tinklų amžiuje? Kaip pati naviguoji jų santykį su socialiniais tinklais?

Skaitmeniniame pasaulyje itin svarbu turėti vertybes, kurios leistų jiems gana atsakingai naudotis socialiniais tinklais. Noriu, kad mano vaikai būtų autentiški, geros širdies, pagarbūs, padedu jiems suprasti, kokia yra tikrų santykių ir ryšių vertė, kokį svorį turi jų žodžiai ir veiksmai. Mano vaikai neturi savo telefonų ar socialinių tinklų profilių. Kartais parodau juos savo turinyje, bet visuomet prieš tai paprašau jų leidimo. Anksčiau, kai buvo jaunesni, juos dažniau rodydavau savo sekėjams, bet vaikams augant noriu jiems duoti daugiau vietos kurti savo identitetą ir patiems rinktis.

Kartu su vyru atvirai vaikams komunikuojame apie socialinius tinklus, pabrėžiame jų svarbą mūsų verslui ir galimybes, kurių tai mums suteikė. Įtraukiame juos ir į mūsų strateginius pokalbius, kad jie suprastų, kokį darbą dirbame. Tikiuosi, kad savo vaikams įskiepijau stiprų autentiškumo jausmą ir svarbą neklausyti kitų nuomonių. Juk tai būtina, kad šiandien, kai anoniminiai komentarai gali daryti spaudimą.

O ar darbas su sutuoktiniu nekelia iššūkių?

Dirbti kartu buvo kiek sudėtinga, kai tik įkūrėme „Valeria Inc.“ – mano kompaniją. Tuomet joje dirbo tik trys žmonės, iš kurių du buvau aš ir mano vyras. Turėjome išmokti naviguoti tarp mūsų pačių asmenybių ir ego darbo aplinkoje, ypač kai nesu turėjusi patirties kuriant verslą.

Bėgant laikui suradome reikiamą ritmą ir pasidalijome pareigas, remdamiesi savo stipriosiomis savybėmis. Aš susitelkiu į kūrybą, o Gary užsiima strateginiu planavimu ir ilgalaike vizija. Tiesa, vienas iš esminių mūsų kompanijos žingsnių buvo CEO (liet. generalinės direktorės) Rachel Ostro atsiradimas. Ji vadovauja kasdieniams darbams, sprendimams ir projektų valdymui. Tai mums labai padėjo deleguoti užduotis ir efektyviau priimti sprendimus.

Šiandien „Valeria Inc.“ komandoje penkiolika žmonių. Kartu sukūrėme tokią darbo sistemą, kuri leidžia gyventi tiek asmeninį, tiek profesinį gyvenimą. Ir nors socialiniai tinklai niekada neleidžia mums atsikvėpti ir sustoti prie vienintelės strategijos, sugebėjome atrasti balansą. Manau, kad pakilimai ir nuosmukiai versle mūsų santykius tikrai sustiprino.

Esi žinoma dėl savo autentiškumo ir tikrumo. Kaip žinai, kada nubrėžti liniją savo gyvenime – kuo nori dalytis ir kuo – ne?

Nuo pat ankstyvų savo karjeros žingsnių esu nubrėžusi gana aiškią liniją, kas lieka už kamerų. Mano pagrindinė taisyklė – nesidalyti tuo, ko pati iki galo nesu supratusi ir susigyvenusi arba kur dar nesu priėmusi sprendimo. Dažniausiai dalijuosi turiniu iš pajautimo, intuityviai. Bėgant laikui išmokau ir pajutau, kuo man atrodo teisinga dalytis ir kuo – ne.

Tavo atvirumas socialiniuose tinkluose žmonėms leido susigretinti su tavimi, suprasti, kad visi gyvena tomis pačiomis problemomis. Ar tau nebuvo sunku būti tokiai pažeidžiamai prieš milijonus žmonių?

Vienas geriausių dalykų socialinėje medijoje yra tai, kad iš tiesų nematai tos visos minios žmonių, tiesiogiai veidas į veidą su jais nešneki. Kai pradėjau kurti turinį, dažniausiai tiesiog būdavau viena savo kambaryje su kamera. Būtent tai kalbėjimą ir atvirumą padarė gerokai patogesnį, nes nesupranti visos auditorijos dydžio.

Tiesa, tam, kad jausčiausi patogiai prieš kamerą, esu net ėjusi į kursus, tačiau nenorėjau suvaidinti patogumo. Mano tikslas visada buvo jaustis patogiai ir svarbiausia būti tokiai, kokia esu. Niekada niekuo neapsimetinėjau, tad mano autentiškumą dažniausiai žmonės ir pavadina nuoširdumu ir buvimu „relatable“ (liet. prisigretinimu).

Kaip jau puikiai žinoma turinio kūrėja ir verslininkė, kokį patarimą duotum tam, kas dar tik pradeda savo kelionę socialiniuose tinkluose?

Į galvą ateina nemažai patarimų, mat esame sukūrę „The Creator Method“ (liet. kūrėjų metodą), kuris padeda nuomonės formuotojams naudotis įvairiais, jiems reikalingais įrankiais, padeda emociškai. Būčiau norėjusi, kad mano kelionės pradžioje toks dalykas būtų atsiradęs. Vienas iš patarimų, kuriais vadovaujuosi iki šiol, yra „Žinok savo „KODĖL“. Prieš pradedant turinio kūrėjo kelią rekomenduočiau atsakyti sau, kodėl nori būti nuomonės formuotoju. Kokia tavo žinutė? Svarbu suprasti, koks yra tavo tikslas, mat tai padeda apeiti daug iššūkių.

Mano pačios „KODĖL“ yra leisti žmonėms jaustis išgirstiems ir sukurti saugią vietą, kurioje galėčiau dalytis savo tiesa. Tai mane labai motyvuoja. Kitas patarimas – susikurti „pagalbos sistemą“. Ši socialinių tinklų kelionė gali būti labai vieniša ir emociškai sunki, ypač kai pradedi rodyti tikrą save. Tad turėti aplinką, kuri tave remia, palaiko, yra būtina. Apsisupk partneriais, draugais ir bendruomene, kuri primena tavo tikrąją vertę, kai susiduri su negatyvumu.

Ar, tavo manymu, socialiniai tinklai pasikeitė nuo tada, kai savo karjerą juose pradėjai tu?

Be abejonės. Socialiniai tinklai per šį laiką labai išsiplėtė ir tapo didžiule industrija, sukūrusia „kūrėjų ekonomiką“. Ši platforma tapo daug labiau sofistikuota ir šiandien joje leidžia kūrėjams vystyti savo verslą, asmeninio vardo prekės ženklus ir prisiliesti netgi prie labai nišinių rinkų. Be to, man labai smagu, kad socialiniai tinklai paskatino „istorijos pasakojimo“ meną ir sustiprino bei atvėrė platesnį žmonių ryšį. Socialiniai tinklai nebėra tik apie vizualiai estetiško turinio rodymą, jie yra apie dalijimąsi tikromis patirtimis. Prekių ženklai šiandien taip pat bendrauja su savo auditorijomis pasakodami savo istorijas ir taip sukurdami dar artimesnį ryšį su vartotojais.

Mados tendencijos vis keičiasi. Kaip stengiesi gaudyti naujausias tendencijas vis tiek išlaikydama savo unikalų stilių?

Kadangi tendencijos, kaip ir sakote, vis keičiasi, pati supratau, kad mano požiūris į jas pasikeitė. Kuo toliau, tuo labiau mano fokusas pasitraukė nuo tendencijų sekimo prie pasirinkimo jas išreikšti taip, kaip pati noriu. Nors mano stilius – klasikinis, man patinka paeksperimentuoti su tendencijomis, įtraukiant nedidelius, madingus elementus į savo drabužinę. Mano prioritetas – komfortas ir pasitikėjimas savimi. O mada man – įrankis įgalinti savo balsą ir apskritai būtį. Rinkdamasi derinį, visuomet apsvarstau, ar jis padės man parodyti save.

Ar gali pasidalyti savo mėgstamiausiais aksesuarais, kurie tau turi ypatingą prasmę, vertę?

Nors neturiu specifinio daikto, vertinu unikalius radinius, kuriuos man pavyko įsigyti iš sendaikčių ar „second hand“parduotuvių Japonijoje ir Paryžiuje. Vienas daugiausia džiugesio man teikiantis užsiėmimas – daiktų paieškos būtent padėvėtų daiktų parduotuvėse, tiek internete, tiek fizinėse parduotuvėse. Man patinka rasti kokybišką porą batelių už draugišką kainą. Jausmas, kuris apima radus kokybišką daiktą už, pavyzdžiui, 20 eurų, yra neįtikėtinas, ir apie tai mėgstu pasakoti metai iš metų. Tokie daiktai man reiškia gerokai daugiau nei tik madą, jie atspindi mano meilę paieškoms ir tai, kad kokybei teikiu pirmenybę, nepaisydama daikto kainos.

Žvelgiant į ateitį, kokie yra tolesni tavo karjeros ir asmeninio gyvenimo siekiai, tikslai?

Aš esu labai džiaugsmingai nusiteikusi dėl keleto projektų tiek asmeniniame, tiek profesiniame gyvenime. Jaučiu aistrą savo darbui ir plėsiu savo tinklalaidę „Not Alone“ iki gyvo renginio, kuris bus skirtas tiek fizinei, tiek emocinei moterų sveikatai, motinystei ir madai. Turiu viziją ir noriu toliau kurti bei puoselėti pokalbius su savo bendruomene. Taip pat labai tikiu savo nauju projektu „The Creator Method“. Žinau, kad jis turi daug potencialo tapti revoliucija turinio kūrėjams, tiek mažiems, tiek dideliems. Mano tikslas padėti tokiems žmonėms jų aistrą paversti karjera.

Man labai patinka, kad mano karjera man suteikia nuolatinį augimą, suteikia naujų patirčių ir galimybių. Aš esu nuolat pasiruošusi kitiems žingsniams.

x