Vintažo rojaus „Think2“ atstovė: „Dauguma nė nesusimąsto, kodėl jų perkamas daiktas toks pigus“

Autorius
Ugnė Mingėlaitė
Nuotraukos
„THINK2“

Elektroninė parduotuvė, kurioje galima rasti lobį, – neblogai, tiesa? Svarbi detalė ta, kad tas lobis – antram gyvenimui atgijęs prabangaus prekės ženklo rūbas. Už „Think2“ sėkmės stovinti rinkodaros specialistė Dominyka Martusevičiūtė pasakoja, kad ši vintažo elektroninė parduotuvė ištikimų gerbėjų turi ir tarp populiarių stilistų bei įžymybių.

Papasakokite „Think2“ istoriją Lietuvoje. Kas slypi už šio pavadinimo?

„Think2“ idėja kilo iš „Humanos“ komandos ilgametės patirties ir noro spręsti tiek aplinkosaugos, tiek socialinius greitosios mados iššūkius. Karantino laikotarpiu komanda sulaukė daugybės prašymų internetu prekiauti dovanų kuponais. Jau ir anksčiau buvo mintis atidaryti elektroninę parduotuvę, o visą pasaulį užklupusi pandemija tik padėjo užtvirtinti šią idėją ir pastūmėjo kibti į darbus. Tuo metu kiekvienas buvo pasiilgęs fizinio lobių ieškojimo, tad paleidę savo pirminį puslapį galėjome suteikti žmonėms galimybę atrasti vintažinius drabužius net nepaliekant savo namų.

„Think twice“ (liet. pagalvok dukart) yra mūsų moto ir paskatinimas atkreipti dėmesį į greitosios mados pinkles. Šiuo šūkiu siekiame atkreipti dėmesį į tai, kad kokybiškų, jau sukurtų drabužių prikėlimas antram gyvenimui yra vienas veiksmingiausių būdų sumažinti tekstilės atliekų kiekį ir prisidėti prie aplinkos tausojimo. Skatiname rinktis kokybę, o ne kiekybę. Gerai apgalvoti, o ne impulsyvūs pirkiniai, kokybiškos medžiagos bei savo stiliaus suvokimas yra tvaraus ir sąmoningo mados vartojimo pagrindai.

Lietuvoje „Think2“ tapo tikru Vilniaus gatvės stiliaus mėgėjų hitu. Kaip ši banga prasidėjo?

Pristatę elektroninę parduotuvę, norėjome sukurti modernų ir originalų identitetą, kuris aiškiai parodytų, jog tvari ir antrinė mada gali būti aktuali bei atitikti naujausias stiliaus tendencijas. Kūrybiškos fotosesijos ir šiuolaikiška komunikacija greitai sulaukė dėmesio ir kartu paneigė nuo seno įsišaknijusį įsitikinimą, kad dėvėti drabužiai yra senamadiški ir nuobodūs. Be to, sparčiai auganti bendruomenė ir dalyvavimas įvairiuose „pop-up“ renginiuose dar labiau sustiprino mūsų skleidžiamą žinią apie sąmoningą vartojimą.

Bendradarbiaujate su daugybe žymiausių Lietuvos nuomonės formuotojų. Kaip nusprendžiate, su kuo dirbti ir ką šios partnerystės suteikia prekės ženklui?

Visos mūsų partnerystės yra labai artimos, į tai žvelgiame labai atsakingai. Norisi atsirinkti partnerius, kurie nuoširdžiai tiki tvarios mados vertybėmis ir mūsų skleidžiama žinute. Gera, kad daugybė Lietuvos stilistų renkasi mūsų prekėmis rengti įvairius žymius žmones. Partnerystės su nuomonės formuotojais padeda dar labiau skleisti žinutę apie tvarią madą, juk pamačius stilingus derinius socialinėje erdvėje ar renginiuose žmonėms tampa daug lengviau priimti tokią madą. Tad tokios partnerystės ne tik stiprina mūsų įvaizdį, bet ir padeda formuoti bendrą supratimą, kad dėvėti drabužiai yra ne tik tvarūs, bet ir geidžiami. Taip augame ne vien kaip prekės ženklas, bet ir kaip platforma, skatinanti socialinę atsakomybę.

Kai esi įsisukęs į darbus, kartais pamiršti, kiek daug visko nuveikta, tad labai smagu, kai tai būna pastebėta. Mūsų darbas su stiliste Vilte Kinderevičiūte tikrai prisidėjo prie „Think2“ supažindinimo su tiksline auditorija. Su ja artimai dirbome ir prie mūsų fotosesijų, ir prie daugybės kitų jos projektų. Tiksliai atsirinkęs tinkamus žmones gali rasti daugybę bendraminčių. Įtikinti nuomonės formuotojus su mumis dirbti nėra labai sunku – juk kiekvienas mėgsta pasipuošti ir išsiskirti iš minios. Mes kruopščiai atrenkame išskirtinius drabužius, prisitaikome prie kiekvieno stiliaus.

Juokiamės, kad kai kuriuos partnerius jau taip gerai pažįstame, jog pamatę aprangos detalę iškart matome, kam ji skirta. Čia ir slypi vintažo ir antrinės mados paslaptis – kiekvienas drabužis turi jo laukiantį šeimininką, o mes tik padedame atrasti juos iš naujo ir suteikti antrą kvėpavimą.

Kas svarbu vintažinių drabužių reklamos kampanijose? Kaip išsiskirti iš minios?

Kiekvienas prekės ženklas yra labai skirtingas. Mums nuo pat pradžių buvo svarbu moderniai perteikti vintažinius drabužius. Norėjome išsiskirti iš minios, sudominti net ir tuos, kurie visai nesidomi antrine mada. Kiekvieną sezoną susigalvojame temą – tai ir formuoja ateinančių kelių mėnesių komunikaciją. Kadangi visos mūsų prekės yra vienetinės, nesame apriboti ir galime eksperimentuoti su įvaizdžiu – neturime sezoninių kolekcijų kaip kiti prekės ženklai. Tai ir skatina kūrybiškiau pažvelgti į savo reklamas. Manau, kad stiprus identitetas ir drąsa prisideda prie išsiskyrimo iš minios.

Su kokiais iššūkiais apskritai susiduria antrinė mada? O su kokiais – specifiškai tvari mada?

Pagrindinis antrinės mados iššūkis yra tas, kad kai kurie žmonės vis dar skeptiškai žiūri į dėvėtus drabužius ir renkasi greitosios mados drabužius, kurie jiems atrodo lengviau prieinami, juk ne visi turi daug laiko praleisti ieškant sau patinkančio drabužio padėvėtų drabužių parduotuvėse. Savo internetinėje parduotuvėje ir bandome suteikti patogesnį ir greitesnį priėjimą prie antrinės mados. Visos prekės jau yra atrinktos, kokybė patikrinta, galima greitai apsipirkti be jokio vargo. Tikiu, kad po truputį keičiame ir žmonių požiūrį į tai.

O tvarios mados pagrindinis iššūkis yra aukštesnės kainos, mat tvarūs ir etiškai pagaminti dizainerių drabužiai dažnai kainuoja daugiau, nes jų gamybai naudojamos kokybiškesnės medžiagos, kuriami išskirtiniai dizainai, o darbas juos gaminant turi būti sąžiningai apmokamas. Dauguma nė nesusimąsto, kodėl jų perkamas daiktas toks pigus. Juk už pigios greitosios mados drabužio kainos slepiasi neetiškos ir nesąžiningos darbo sąlygos, sintetinės medžiagos ir aplinkos tarša.

Apsipirkimas dėvėtų drabužių parduotuvėje gali priminti lobio paieškas. Ar turite mėgstamiausią drabužį, kuris kada nors pasirodė jūsų parduotuvėje?

Kiekvieną savaitę gauname tiek išskirtinių rūbų, batų, rankinių, aksesuarų ir papuošalų, kad dažnai nustembame, kiek daug lobių vis dar atkeliauja iki mūsų. Pati vertinu išskirtinius drabužius, turiu nemažą rankinių kolekciją. Taip pat negaliu pamiršti vintažinės „Thierry Mugler“ korsetinės varpo formos suknelės. Nuostabu, kai galime iš arti pažvelgti į garsių dizainerių kruopščiai sukurtus drabužius, puikiai atlaikiusius visus laiko išbandymus.

Vis dar yra manančių, kad dėvėti drabužiai reiškia senus ar susidėvėjusius ir tinkančius tik vintažo gerbėjams…

Būtent to ir siekiame – paneigti stereotipą, kad antrinės mados drabužiai skirti tik vintažo gerbėjams. Per šiuolaikiškas fotosesijas, komunikaciją ir bendradarbiavimą su stilistais parodome, kad dėvėti daiktai nebūtinai yra „pasenę“, o norint stilingai atrodyti reikia tik daugiau kūrybiškumo. Atsižvelgdami į naujas tendencijas, jau galime teigti, kad madingiausi žmonės ir yra tie, kuriems rūpi, kurie renkasi antrinę ir tvarią madą. Išskirtinumas niekada neišeis iš mados.

Daugelis žmonių mėgsta madą, bet sunkiai atsisako greitosios mados. Kaip pradėti rinktis tvaresnius variantus, neprarandant stiliaus?

Manau, kad savitą stilių atrandi būtent tada, kai nesivaikai greitosios mados diktuojamų taisyklių. Pradėjus rinktis tvaresnius variantus, labiau eksperimentuojant bei žaidžiant su įvairiais drabužiais ir aksesuarais, galima labiau išsigryninti stilių. Drabužiai yra visiškai atskira kalba, tik stipriau įsiklausę pastebėsite, kiek daug jie gali pasakyti apie jus ir jūsų pasaulį.

Ar vintažinė prabangi mada gali būti įperkama?

Tikrai taip. Savo puslapyje turime atskirą „Exclusive“ skiltį, kur atrenkame ir keliame įvairių dizainerių drabužius. Savo klientų visai nenorime nuskriausti, tad į tai atsižvelgdami ir įkainojame atrinktus daiktus. Dažnai tai yra geidžiamiausios prekės, tad norint jas pačiupti reikia greitai reaguoti.

Apsipirkimas dėvėtų drabužių parduotuvėje – dalis apsipirkinėjimo malonumo. Kaip tą patį jausmą perteikiate internetinėje parduotuvėje?

Apsipirkimas internetinėje parduotuvėje tikrai kitoks, bet esmė nesikeičia. Jaučiamas azartas gal net sustiprėja, kai klientai žino, jog kiekvieną dieną kas kelias valandas įkelsime naujų drabužių. Lobių paieškos jausmą bandome sustiprinti keldami „sneak peak“ „Instagram Stories“, kur atskleidžiame, kas mūsų klientų laukia šiandien. Taip pat tris kartus per metus mėgstame palepinti savo klientus ir darome atvirų durų renginį, kurio metu visus įsileidžiame į savo sandėlį. Tai ypatinga diena, kai mūsų klientai gali gyvai apžiūrėti, pasimatuoti ir įsigyti vintažinių drabužių. Visada labai laukiame šios dienos, smagu pabendrauti su savo klientais ir gyvai pamatyti, kokią bendruomenę suburiame.

Jei galėtumėte „Think2“ išplėsti bet kur – naujos lokacijos, bendradarbiavimas, beprotiški projektai – kokia būtų jūsų svajonių kryptis?

Dabar didžiausias mūsų noras yra įsitvirtinti kitose Europos šalyse. Esame mėgstami estų, latvių, belgų, vokiečių. Tikiu, kad mūsų skleidžiama meilė tvariai madai yra universali ir gali pasiekti kiekvieno širdį.

x